Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  02. červen 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 02. červen 2016

Tři planety z Pic du Midi

Uznání a copyright: JL. Dauvergne, E. Kraaikamp, F. Colas / S2P / IMCCE / OMP

Viděli jste poslední dobou nějaké pěkné planety? Všechny tři planety zobrazené na těchto panelech nyní jasně září na noční obloze a nedávno byly zachyceny metrovým dalekohledem na observatoři Pic du Midi ve francouzských Pyrenejích. Mars nyní nabízí nejlepší příležitost k fotografování v poslední dekádě, jelikož je blízko opozice a 30. května byl nejblíže k Zemi. Na ostrém snímku jsou vidět mračna nad severním pólem rudé planety (nahoře) a u pravého okraje jsou vidět tyčící se vulkány. Saturn bude v opozici dnes v noci a na jeho teleskopickém portrétu jsou jasně vidět jeho jasné prstence i mezery. Jupiter je nyní nejvýše na večerní obloze po soumraku a ukazuje své planetu obepínající oblačné pásy a Velkou rudou skvrnu. Podrobné snímky největší planety ji budou sledovat i při červencovém příletu kosmické sondy Juno se slunečními panely a její kamerou JunoCam.

Štítky: Saturn, Mars, Jupiter, Opposition

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích