Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. srpen 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. srpen 2016

Noc Perseid v Yosemitech

Uznání a copyright: Mike Shaw

Meteorický roj Perseid v noci z 11. na 12. srpna 2016 podal dobrý výkon. Obloha byla tu noc zachycena z místečka s výhledem na Yosemitské údolí na planetě Zemi a tuto scénu tvoří 25 jednotlivých snímků vybraných z řady expozic snímaných celou noc. Na každém snímku byl jeden meteor a dohromady byly sestaveny podle hvězd pozadí. Digitální manipulace počítá s otáčením Země v průběhu noci a umožňuje vidět barevné stopy v perspektivě směrem k radiantu roje v souhvězdí Perseus. Západní stěnu El Capitan po západu slunce jemně osvětlují slábnoucí červánky. Těsně před východem slunce zase na východě vzhůru svítí slabý pás zvířetníkového světla, neboli falešný úsvit nalevo od Half Dome na vzdáleném obzoru údolí. Cestu v údolí ozařují světla aut. Na snímku z noci Perseid je pochopitelně plno další nebeské podívané včetně Mléčné dráhy a hvězdokupy Plejády.

Štítky: Perseid, Meteorický roj, Radiant, Yosemite, Mléčná dráha, Zvířetníkové světlo