Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  02. září 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 02. září 2016

Planetka Astrotábor

Uznání a copyright: György Soponyai

Den a noc na této planetce vypadá dost jako den a noc na planetě Zemi. Snímky, z nichž vznikla tato projekce malé planetky, jsou digitálně stočené a spojené do mozaiky, která pokrývá 360x180 stupňů a byly pořízeny během dne a noci v Maďarsku nedaleko města Tarján na planetě Zemi. Pokrývají úspěšný, 33 hodin dlouhý fotografický experiment na červencovém astrotáboře Maďarské astronomické společnosti. Kompozitní obraz sleduje ve 20 minutových intervalech Slunce od východu až do západu a přes 6 hodin stopy hvězd na severní noční obloze kolem severního nebeského pólu u jasné hvězd Polárky. Severní nocí vede odsazený oblouk stopy Mezinárodní kosmické stanice. Pod nočním obzorem planetky jsou vidět celou noc tancující stopy červených lamp astrotáborníků.

Štítky: Stopy hvězd, Little planet projection, ISS