Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  01. září 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 01. září 2016

Světlo na konci cesty

Uznání a copyright: Josh Calcino

To jasné světlo na konci polní cesty je ve skutečnosti pozoruhodně blízká konjunktce dvou planet. Po západu slunce 27. srpna se brilantní Venuše a Jupiter na noční obloze u jezera Wivenhoe ve státě Queensland v Austrálii jevily téměř jako jediné nebeské těleso. Na nádherném vertiálním panorámatu z jižní polokoule je poblíž zenitu vidět centrální Mléčná dráha posazená na sloupu zvířetníkového světla v rovině ekliptiky. Mars a Saturn se ovšem také nacházejí poblíž ekliptiky, jen o trochu níž pod centrální galaktickou výdutí. Vlevo nahoře nad stromem na obzoru se ke světlu na konci cesty také přidává prchavá planeta Merkur.

Štítky: Merkur, Konjunkce, Venuše, Jupiter, Zvířetníkové světlo, Mléčná dráha, Mars, Saturn

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích