Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. září 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. září 2016

Jupiterova Europa ze sondy Galileo

Uznání: Galileo Project, JPL, NASA

Jaká tajemství lze rozluštit pohledem do této křišťálové koule? Tou koulí je v tomto případě Jupiterův měsíc, křišťálem je led a měsíc není jen špinavý, ale popraskaný, že se už nespraví. Nicméně se spekuluje, že pod popraskanými ledovými pláněmi Europy existují oceány, které by mohly podporovat život. Tyto spekulace jen zesílily poté, co byly tento týden zveřejněny snímky z Hubblova kosmického dalekohledu, které ukazují, že z ledového měsíce někdy vyvěrá vodní pára, která by mohla na povrch vynášet mořský mikroskopický život. Europa má zhruba velikost pozemského Měsíce a zde je vidět, jak ji v roce 1996 vyfotografovala v přirozených barvách nyní už nefunkční družice Jupiteru sonda Galileo. Budoucí pozorování Hubblem a plánované projekty jako je Kosmický dalekohled Jamese Webba koncem tohoto desetiletí nebo průletová sonda kolem Europy v letech 2020-tých by mohly lidstvu přinést další pochopení nejen Europy a rané Sluneční soustavy, ale také možnost, že život ve vesmíru existuje na mnoha místech.

Stáhněte si zdarma: Kalendář APOD 2017 se snímky NASA.

Štítky: Europa, Jupiter, Galileo