Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  17. říjen 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 17. říjen 2016

Raketa Atlas V vynáší OSIRIS REx

Uznání videa: United Launch Alliance, NASA

Už jste někdy viděli startovat raketu do Sluneční soustavy? Velká raketa Atlas V minulý měsíc vynesla ze startovacího komplexu 41 na Floridě kosmickou sondu ORISIX-REx. Tato kosmická sonda se pokusí o přistání na planetce Bennu a o návrat horniny zpět na Zemi. Planetka 101955 Bennu obíhá Slunce blízko Země, měří asi 500 metrů, jelikož její povrch pokrývá uhlík, tak je tmavá a je u ní pravděpodobnost 1 k 2500, že v několika příštích tisíciletích zasáhne Zemi. Pěkné 2,5 minuty dlouhé video ukazuje vyvezení rakety Atlas V, její přípravu a start včetně oddělení pomocného startovacího motoru. Pokud všechno půjde podle plánu, tak ORISIS-REx přiletí k Bennu v roce 2018 a na Zemi se vrátí se vzorky v roce 2023. Jedním z vědeckých cílů OSIRIS-REx je lepší pochopení toho, zda srážky Země s na uhlík bohatými planetkami jako je Bennu, mohly na Zemi dodat významné množství vody a organických molekul, které jsou nezbytné pro vývoj života.
Poznámka překladatele: Tento snímek měl být původně zobrazen 10. října (a v české verzi byl), ale na poslední chvíli byl nahrazen snímkem Větry na Zemi.

Stáhněte si zdarma: Kalendář APOD 2017 se snímky NASA.

Štítky: Raketa, Launch, OSIRIS-REx, Video