Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. listopad 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. listopad 2016

Hvězdokupa překotně vzniklých hvězd v NGC 3603

Uznání: NASA, ESA, Hubble Heritage (STScI/AURA)-ESA/ Hubble Collaboration;
Acknowledgment: J. Maiz Apellaniz (Inst. Astrofisica Andalucia) et al., & Davide de Martin (skyfactory.org)

NGC 3603 se nachází zhruba 20 000 světelných let daleko od Slunce v blízkém spirálním rameni naší Galaxie Mléčné dráhy v Lodním kýlu (Carina). NGC 3603 astronomové dobře znají jako jednu z největších hvězdotvorných oblastí v Mléčné dráze. Centrální otevřená hvězdokupa obsahuje tisíce hvězd hmotnějších než naše Slunce, které nejspíše vznikly teprve před jedním nebo dvěma milióny let v jediném silném poryvu vznikání hvězd. Blízká NGC 3603 obsahuje příhodný příklad hvězdokupy plné hmotných hvězd, které se vyskytují ve vzdálenějších galaxiích s překotným vznikem hvězd. V okolí hvězdokupy jsou zárodečná mračna zářivého mezihvězdného plynu a neprůhledného prachu, které opracovává energetické záření hvězd a větry. Snímek, který pořídil Hubblův kosmický dalekohled, zabírá asi 17 světelných let.

Sledujete APOD na: Facebooku, Google Plus, Instagramu, nebo na Twitteru.

Štítky: Otevřená hvězdokupa, NGC 3603, Star-forming region