Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  03. leden 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 03. leden 2017

Saturnova Pandora zblízka

Uznání: NASA, JPL-Caltech, Space Science Institute

Jak vypadají krátery na malém Saturnově měsíčku Pandora zblízka? NASA před dvěma týdny navedla kosmickou sondu Cassini na oběžné dráze kolem Saturnu do blízkosti tohoto měsíčku a tak pomohla odpovědět na tuto otázku. Snímek Pandory s dosud nejvyšším rozlišením byl pořízen ze vzdálenosti asi 40 000 kilometrů a je vidět zde. Na 80-ti kilometrové Pandoře se dají rozlišit struktury o rozměru pouhých 300 metrů. Zdá se, že krátery na Pandoře pokrývá určitý druh materiálu, který jim dává hladký vzhled, a to na rozdíl od houbovitého Hyperionu, což je další malý měsíček Saturnu. Přes povrch malého měsíce jsou vidět zajímavé brázdy a hřebeny. Pandora je zvláště zajímavá proto, protože spolu s dalším doprovodným měsíčkem Prometheus pomáhá udržovat částice v Saturnovu prstenci F ve zřetelném prstenci.

Štítky: Pandora, Saturn, Shepherd moon