Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  30. duben 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 30. duben 2017

Výhled Cassini od Saturnu

Uznání: NASA, JPL-Caltech, Space Science Institute

Tak vypadá Saturn zevnitř prstenců. NASA minulý týden poprvé nasměrovala kosmickou sondu Cassini, aby proletěla mezi Saturnem a jeho prstenci. Kosmická sonda pořídila při průletu stovky snímků, které ukazují dosud nevídané podrobnosti ve struktuře Saturnovy atmosféry. Když se sonda ohlédla zpátky, tak mohla zachytit další úžasné pohledy. Na snímku pořízeném pár hodin před nejtěsnějším přiblížením je vidět Saturnův neobvyklý severní hexagon kolem severního pólu. Nejblíže je vidět prstenec C a tmavé Cassiniho dělení odděluje vnitřní prstenec B od vnějšího prstence A. Bližší prohlídka ukáže dva malé měsíčky, které pasou nejvzdálenější rozlišitelný prstenec F. Jedná se o surový snímek, který bude oficiálně ověřen, zkalibrován a později zveřejněn. Sonda Cassini má podle plánu ukončit svoji misi pohroužením se do Saturnovy atmosféry 15. září.

Štítky: Cassini, Saturn

17. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 22. 4. do 28. 4. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Přechod Ganymeda a jeho stínu nastává v úterý 23. dubna nad ránem. Skvrny na Slunci opět mizí. Na ISS dorazila zásobovací loď Cygnus. Další společnost testuje motorické přistání se znovupoužitelnou raketou. Test Crew Dragonu skončil havárií. Před 50 lety spadly meteority v Irsku i do obchodního centra a před 245 lety se narodil Francis Baily.

Hvězdy v Čerčanech

Čerčany a časosběr foto 60 minut.