Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  23. květen 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 23. květen 2017

Přílet k Jupiteru

Uznání videa a copyright: Peter Rosén et al.; Music: The Awakening by Clemens Ruh

Jak by vypadal přílet k Jupiteru? Tým 91 amatérských astrofotografů pořídil ze Země přes 1000 snímků Jupiteru a ty digitálně zpracoval do videa, které můžete vidět nahoře a tak pomohl s odpovědí na tuto otázku. Snímky se pořizovaly něco přes tři měsíce od prosince 2014. Výsledný fiktivní přílet se podobá tomu, co viděla kosmická sonda NASA Juno při svém prvním přiblížení k Jupiterově soustavě loni v červenci. Video začíná s Jupiterem, který je nejprve jeví jako malé těleso ve středu obrazu. Jak se Jupiter přibližuje zespodu, tak se planeta stává větší a větší a mezitím se stává zjevná rotace jeho oblačných pásů. Jupiterova zmenšující se Velká rudá skvrna se do pohledu natočí dvakrát a občas ukazuje neobvyklou aktivitu. Kolem velké planety je také vidět rotovat mnoho bílých oválů. Video končí, když imaginární kosmická loď prolétá nad severním pólem Jupiteru.

Štítky: Jupiter, Velká rudá skvrna, Mračna, Video