Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. květen 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. květen 2017

U okraje kometa Clark

Uznání a copyright: Raul Villaverde Fraile

Kometa 71P/Clark, která přelétá přes toto nádherné zorné pole, je ve skutečnosti v popředí těchto kosmických mračen. Teleskopická mozaika ze dvou panelů má zvýrazněné barvy a na obloze zabírá asi 5 stupňů (10 úplňků). Zachytila tuto slabou kometu v poloze v noci 23./24. května něco přes 5 světelných minut od Země velice blízko od jasné hvězdy Antares a komplexu mračen Rho Ophiuchi. Hvězdu Antares, též známou jako alfa Scorpii, ve středu dole obklopuje mračno kosmického prachu, který odráží žluté světlo tohoto chladného obra. Vpravo od Antaresu září kulová hvězdokupa M4, ovšem až ve vzdálenosti asi 7000 světelných let ve srovnání se vzdáleností 500 světelných let u Antaresu. Namodralé světlo hvězdy Rho Ophiuchi září z o něco bližší vzdálenosti, než je Antares a odráží se na prachu molekulárních mračen nahoře. U levého okraje můžete uprostřed vidět kometu jako slabý obláček s malou komou a krátkým ohonem. Všimněte si výrazně zelené barvy komety, kterou způsobuje fluorescence dvouatomových molekul uhlíku ve slunečním světle.

Štítky: Antares, Rho Ophiuchi, Prach, Kometa clark 71p