Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  12. prosinec 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 12. prosinec 2017

Zajímavosti zimního nebe

Uznání ilustrace a copyright: Universe2go.com

Co bude tuto zimu vidět na obloze? Tato grafika poskytuje několik zajímavostí pro severní polokouli Země. Vypadá jako ciferník hodin se středem dole, časné události na zimním nebi jsou vlevo zatímco pozdější události se promítají vpravo. Objekty poměrně blízké k Zemi jsou obecně ilustrovány jako bližší k postavičce s dalekohledem ve středu dole, i když téměř všechno zde nakreslené lze vidět i bez dalekohledu. K zajímavostem letošní zimní oblohy patří meteorický roj Geminid, který má maximum tento týden, souhvězdí Orion, které se stává dobře viditelným na večerní obloze a mnoho planet, které budou vidět před východem v únoru. Jako v každém ročním období lze někdy spatřit Mezinárodní kosmickou stanici (ISS), jak se pohybuje po obloze, pokud ovšem víte kdy a kde se dívat.

Štítky: Severní zima, Highlights, Grafika