Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  11. prosinec 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 11. prosinec 2017

Vizualizace Merkuru z MESSENGERu

Uznání videa: NASA, JHUAPL, CIW; Processing: Roman Tkachenko; Music: Open Sea Morning by Puddle of Infinity

Jaké by to bylo letět nad planetou Merkur? Snímky a údaje pořízené kosmickou sondou NASA MESSENGER, která od roku 2011 do 2015 obíhala kolem Merkuru, byly digitálně zkombinovány do virtuálního přeletu, na kterém je vidět většina horkého povrchu této planety. Nejvnitřnější planeta Sluneční soustavy se zdá podobná pozemskému Měsíci, jelikož je pokrytá těžce kráterovaným šedým terénem. MESSENGER toho objevil o Merkuru spoustu, včetně toho, že ve stínech kolem pólů je nejspíš vodní led. Video, na které se můžete podívat, začíná s Merkurem, který je vidět ze strany přivrácené ke Slunci a virtuální kosmická sonda přelétá do Merkurovy noci. Merkur ve skutečnosti rotuje tak pomalu, že každé své dvě cesty kolem Slunce dokončí jen tři otočky. Evropa a Japonsko plánují v roce 2018 k Merkuru vypustit sondu BepiColombo, která má jeho povrch lépe zmapovat a probádat jeho magnetické pole.

Stáhněte si zdarma: Kalendář APOD 2018.

Štítky: Merkur, Messenger, Krátery