Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  17. únor 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 17. únor 2018

Manhattan Skylines

Uznání a copyright: Stan Honda

Nad noční městskou krajinou z 13. února září nad horním východním Manahattanem světla města. Jednobarevný obraz složený ze série digitálních expozic je vzpomínkou na časy, kdy pro slabě osvětlenou noc a pro astrofotografii byl populární černobílý film. Celkem 22 kombinovaných snímků pokrývá 2 minuty a 40 sekund a pohlíží přes vodní nádrž Central Parku v New York City. V časosběrném pohledu hvězdy vytvářejí stopy, zatímco pohybující se mračna vytvářejí na obloze obrazce. Čárkovaná čára odshora dolů na této sureální scéně je Mezinárodní kosmická stanice, která je stále ještě ve slunečním světle a míří k jihovýchodnímu obzoru. Krátké časové intervaly mezi expozicemi po sobě zanechaly v jasné stopě kosmické stanice mezery.

Štítky: ISS, Monochrome, Stopy hvězd