Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  21. duben 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 21. duben 2018

Start družice TESS

Uznání: SpaceX

Opuštěním planety Země 18. dubna začala družice NASA TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) své pátrání po planetách, které obíhají kolem jiných hvězd. Lovec exoplanet vzlétl na orbitu raketou Falcon 9. Falcon 9 má v prvním stupni 9 motorů Merlin, jak je vidět na dálkově pořízeném snímku ze startovacího komplexu 40 na základně amerického letectva na mysu Canaveral. TESS v nadcházejících týdnech provede řadu zážehů motorů, aby se dostal na vysokou, velmi eliptickou dráhu kolem Země. Manévr s pomocí lunární gravitace umožní dosáhnout doposud nevyzkoušenou stabilní dráhu s poloviční oběžnou dobou Měsíce a s maximální vzdáleností od Země asi 373 000 kilometrů. Z této dráhy bude TESS dva roky pátrat po planetách kolem jasnějších a bližších hvězd na obloze.

Štítky: Raketa, Launch, TESS