Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. červen 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. červen 2018

Komplexní Jupiter

Uznání: NASA, Juno, SwRI, MSSS; Composition: David Marriott

Jak komplexní je Jupiter? Sonda NASA Juno k Jupiteru zjišťuje, že tato obří planeta je složitější, než se čekalo. Jupiterovo magnetické pole se ukázalo být značně odlišnější od jednoduchého dipólového pole naší Země a které vykazuje několik pólů zanořených v komplikované síti více spletité na severu než na jihu. Rádiová měření z Juno ukazují, že atmosféra Jupiteru má strukturu dobře pod horní pokrývkou mraků, dokonce stovky kilometrů hluboko. Nově nalezená komplexnost Jupiteru je evidentní také na jižních mracích, jak je patrné na tomto snímku. Planetu obepínající zóny a pásy, které dominují kolem rovníku se rozpadají do komplexní oblačnosti bouřkových vírů velikosti kontinentů. Sonda Juno pokračuje ve svých průletech kolem této velké planety na své eliptické dráze každých 53 dní a pokaždé zkoumá trochu jiné sektory.

Štítky: Jupiter, Juno, Mračna