Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  12. červen 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 12. červen 2018

Porovnání velikostí hvězd 2

Uznání videa: morn1415 (YouTube); Images Credit: NASA (typically); Music: Alpha (Vangelis)

Jak je velké naše Slunce v porovnání s jinými hvězdami? Dramatická a populární videa na YouTube ukazují poměrné velikosti planet, hvězd a dokonce vesmíru od nejmenšího k největšímu. Toto video začíná s pozemským Měsícem a pokračuje se stále většími měsíci a planetami v naší Sluneční soustavě. Brzy je vidět Slunce v porovnání s mnoha jasnějšími hvězdami v našem sousedství Galaxie Mléčné dráhy. Konečně jsou vidět velikosti hvězd ve srovnání s Galaxií Mléčnou dráhou, galaxiemi v celém pozorovatelném vesmíru a spekulativně v oblasti potenciálně většího multiversa. Stojí za zmínku, že skutečné velikosti většiny hvězd kromě Slunce a Betelgeuse nejsou známy z přímého pozorování, ale jsou odvozeny z jejich jasnosti, teploty a vzdálenosti. I když je tato vzdělávací pomůcka většinou přesná, tak čtenáři APODu se vyzývají pomůcku využít a upozorněním na nepřesnosti ve videu možná i pomoci udělat budoucí verzi ještě přesnější.

Štítky: Vesmír, Relative sizes, Hvězdy