Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  26. srpen 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 26. srpen 2018

Oheň na Zemi

Uznání: John McColgan (AFS, BLM)

Někdy se oblasti planety Země rozsvěcují ohněm. Jelikož oheň je rychlým vázáním kyslíku a jelikož je kyslík klíčový indikátor života, tak oheň na kterékoliv planetě by mohl být indikátorem života na takové planetě. Většinu povrchu Země někdy v minulosti sežehnul oheň. I když oheň způsobuje mnoho tragédií, tak na mnoha místech na Zemi se považuje za součást přírodního cyklu ekosystému. Velké ohně pralesů na Zemi jsou obvykle způsobeny lidmi nebo blesky a lze je vidět z oběžné dráhy. Na snímku z roku 2000 je vidět, jak se zmatení losi vyhýbají ohni stáním v řece v údolí Bitterroot v Montaně.

Štítky: Fire, Země, Elk

27. vesmírný týden 2022

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 4. 7. do 10. 7. 2022. Měsíc bude v první čtvrti. Planety jsou vidět na ranní obloze. Kometa C/2017 K2 (PanSTARRS) se pohybuje souhvězdím Hadonoše. Aktivita Slunce je nízká. SLS je zpět ve VAB po úspěšném testu. Starship 24 a Super Heavy B7 poprvé se všemi motory. Před čtvrtstoletím se podařilo první úspěšné přistání na Marsu od mise Viking ze sedmdesátých let 20. století.