Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. leden 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. leden 2019

Hvězdy, meteory a kometa v Býku

Uznání a copyright: Juan Carlos Casado (TWAN, Earth and Stars)

Byla to neobvyklá noc při dívání se do Býka. Souhvězdí Býka (Taurus) je dobře známé svými dvěma jasnými hvězdokupami, jsou to Plejády, které jsou vidět vpravo a poměrně difúznější Hyjády vlevo. d+Ta noc minulý měsíc byla ovšem atypická vyvrcholením meteorického roje Geminid, takže několik těchto meteorů bylo zachyceno při průletu tímto souhvězdím jako rovnoběžné stopy. Ještě neobvyklejší bylo to, že se souhvězdím pohybovala kometa Wirtanen, jejíž zelená koma je vidět v dolní části snímku. Kometa byla poblíž vrcholu své jasnosti, když zrovna prolétala kolem Země. Oranžová hvězda vlevo nahoře je Aldebaran považovaný za oko Býka. Aldebaran je nejjasnější hvězdou v Býku a je 15. nejjasnější hvězdou na obloze. Obraz je kombinací téměř 800 expozic pořízených ze španělské vesnice Albanyà.

Sledujte APOD na: Instagramu, Facebooku, Redditu, nebo na Twitteru.

1. Wikipedia: Taurus