Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  16. březen 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 16. březen 2019

NGC 3324 v Lodním kýlu

Uznání a copyright: Martin Pugh

Toto jasné kosmické mračno opracovaly hvězdné větry a radiace horkých mladých hvězd z otevřené hvězdokupy NGC 3324. Silueta prachových mračen proti zářícímu atomárnímu plynu v kapsovité hvězdotvorné oblasti měří asi 35 světelných let. Nachází se asi 7500 světelných let daleko v na mlhoviny bohatém souhvězdí Lodního kýlu (Carina). Kompozitní obraz z úzkopásmových dat zachytil charakteristické emise atomů ionizované síry, vodíku a kyslíku namapovaných do červené, zelené a modré barvy populární Hubblovy palety. Někteří lidé vidí v jasných emisních hřebenech ohraničených chladným neprůhledným prachem na na pravé straně rozeznatelný tvar obličeje z profilu. Populární název této oblasti je Mlhovina Gabriely Mistral po chilské básnířce a nositelce Nobelovy ceny.

1. MartinPughAstrophotography.space: NGC 3324 - Gabriela Mistral Nebula
  2. ESO.org: A Pocket of Star Formation
  3. APOD: 2018-01-05 Velká mlhovina v Lodním kýlu nad jezerem Ballard
  4. Php.id: Are the colors in Hubble images real?
  5. HubbleSite.org: A Celestial Landscape in Celebration of 10 Years of Stunning Hubble Heritage Images