Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  11. květen 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 11. květen 2019

Mléčná dráha, start a přistání

Uznání a copyright: Devin Boggs

Mléčná dráha není pouhým okem vidět tak jasná a barevná, ale start rakety je. K vyvvoření tohoto kompozitního obrazu byla potřeba samostatná hloubková expozice, aby vynikla bohatá pole hvězd a mračna prachu kolem středu naší Galaxie. Scéna byla zachycena z přírodní rezervace Merritt Island National Wildlife Refuge a 9 minut dlouhá expozice startu a přistání rakety začala asi 20 minut po zachycení Mléčné dráhy. Raketa Falcon 9 pojmenovaná podle Millennium Falcon ze slavných Hvězdných válek vynesla v časných ranních hodinách 4. května k Mezinárodní kosmické stanici zásobovací loď Dragon. Kouř a světlo na vrcholu startovacího oblouku vyznačují návratový zážeh prvního stupně rakety. Dvě krátké uhlopříčné čáry představují pracující raketové motory přivádějící první stupeň Falconu 9 k přistání na autonomním lodním dronu Of course I Still Love You blízko pobřeží.

1. APOD: 2018-07-04 Rudá záře rakety v časném ranním úsvitu