Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  11. květen 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 11. květen 2019

Mléčná dráha, start a přistání

Uznání a copyright: Devin Boggs

Mléčná dráha není pouhým okem vidět tak jasná a barevná, ale start rakety je. K vyvvoření tohoto kompozitního obrazu byla potřeba samostatná hloubková expozice, aby vynikla bohatá pole hvězd a mračna prachu kolem středu naší Galaxie. Scéna byla zachycena z přírodní rezervace Merritt Island National Wildlife Refuge a 9 minut dlouhá expozice startu a přistání rakety začala asi 20 minut po zachycení Mléčné dráhy. Raketa Falcon 9 pojmenovaná podle Millennium Falcon ze slavných Hvězdných válek vynesla v časných ranních hodinách 4. května k Mezinárodní kosmické stanici zásobovací loď Dragon. Kouř a světlo na vrcholu startovacího oblouku vyznačují návratový zážeh prvního stupně rakety. Dvě krátké uhlopříčné čáry představují pracující raketové motory přivádějící první stupeň Falconu 9 k přistání na autonomním lodním dronu Of course I Still Love You blízko pobřeží.

1. APOD: 2018-07-04 Rudá záře rakety v časném ranním úsvitu
  2. Flickr.com: Official SpaceX Photos: Arabsat-6A Mission
  3. NASA: SpaceX Dragon Heads to Space Station with NASA Science, Cargo
  4. Wikipedia: List_of_spacecraft_in_the_Culture_series

Štítky: Crs17, Launch, Falcon 9, Ocisly

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích