Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  10. srpen 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 10. srpen 2019

M16 podrobně

Uznání a copyright: Ignacio Diaz Bobillo

M16 je hvězdokupa o věku pouhých asi 2 miliónů let obklopená zárodečnými mračny prachu a zářícího plynu, též známá jako Orlí mlhovina. Krásný podrobný snímek této oblasti využívá barevnou Hubblovu paletu a obsahuje kosmické skulptury, které učinil slavnými snímek tohoto hvězdotvorného komplexu z Hubblova kosmického dalekohledu. Komplex se popisuje jako sloní choboty nebo Pilíře stvoření a jedná se o husté sloupce prachu světelné roky dlouhé a gravitačně se hroutí za vzniku hvězd. Materiál u špiček eroduje energetické záření z hvězd kupy a nakonec budou zanořené nové hvězdy vidět. Od hřebenu jasné emise vlevo od středu je další prachový sloup hvězdotvorné oblasti známý jako Víla orlí mlhoviny. M16 se nachází asi 7000 světelných let daleko a je snadným cílem pro triedry nebo malé dalekohledyv části oblohy bohaté na mlhoviny v rozděleném souhvězdí Ocas hada (Serpens Cauda).

Sledujte: Meteorický roj Perseid.

1. SEDS.org: M16