Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. srpen 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. srpen 2019

Opouštění Země

Uznání videa: NASA/JHU Applied Physics Lab/Carnegie Inst. Washington

Jaké by to bylo opouštět planetu Zemi? Takou událost do velkých podrobností vizuálně zaznamenala kosmická sonda MESSENGER, když v roce 2005 znovu prolétala kolem Země na své cestě k planetě Merkur. Na tomto časosběrném videu je vidět, jak se Země otáčí a přitom se vzdaluje. Slunečním světlem ozářená strana Země je tak jasná, že hvězdy v pozadí nejsou vidět. Kosmická sonda MESSENGER byla na oběžné dráze kolem Merkuru a dokončila první úplné mapování povrchu. MESSENGER se i nadále někdy zase ohlédl zpátky ke své domovské planetě. MESSENGER je jednou z mála na Zemi vytvořených věcí, které ji opustily a už se nikdy nevrátí, na konci své mise MESSENGER narazil do povrchu Merkuru.

1. JHUapl.edu: Watch videos that discuss the MESSENGER mission, its development, and the science questions that the mission is addressing.
  2. NASA: Mercury
  3. Youtube.com: Departing Earth from Messenger
  4. Blogspot.com: Foto: pejsek se slunečními brýlemi :-)
  5. BadAstronomy.com: Fox TV and the Apollo Moon Hoax
  6. JHUapl.edu: MESSENGER: About spacecraft and instruments
  7. APOD: 2011-03-31 MESSENGER u Merkuru
  8. APOD: 2013-06-12 Celý Merkur
  9. Wikipedia: MESSENGER
  10. APOD: 2013-07-23 Dva pohledy na Zemi
  11. APOD: 2007-03-25 Vítejte na planetě Zemi
  12. JHUapl.edu: MESSENGER: FINAL EXTENDED MISSION
  13. NASA: NASA Completes MESSENGER Mission with Expected Impact on Mercury's Surface

Štítky: Země, Spaceship, Messenger

Kometa 260P/McNaught

Snímek komety 260P/McNaught. Rozměry obrázku jsou 40 x 40 obloukových minut, proti originálu 2x zmenšeno, sever je nahoře, východ vlevo. Nacházela se v souhvězdí Berana.