Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  12. říjen 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 12. říjen 2019

Meziplanetární Země

Cassini Imaging Team, SSI, JPL, ESA, NASA & NASA/JHU Applied Physics Lab/Carnegie Inst. Washington

Meziplanetární poprvé nastalo 19. července 2013, když byla Země poprvé stejný den vyfotografována dvakrát ze dvou různých světů Sluneční soustavy, od nejvnitřnější planety Merkuru a od obří prstenčité planety Saturnu. Vlevo je na snímku Země jako bledá modrá tečka, těsně pod prstenci Saturnu, jak ji zachytila kosmická sonda Cassini, která tehdy obíhala vzdálenou plynnou planetu. Ve stejnou dobu spousty lidí na celé Zemi pořídili mnoho svých vlastních snímků Saturnu. Vpravo je soustava Země - Měsíc, jak je vidět proti tmavému pozadí vesmíru zachycená kosmickou sondou MESSENGER, která tehdy obíhala Merkur. Sonda MESSENGER pořídila tento snímek při pátrání po malých měsíčcích Merkuru, které by musely být velice slabé. Na snímku z MESSENGERu jsou Země (vlevo) a Měsíc (vpravo) přeexponovány a jasně září odraženým slunečním světlem. Obě sondy, jak Cassini tak Messenger, již své mise výzkumu Sluneční soustavy skončily.

1. NASA: PIA17038: Two Views of Home