Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  01. listopad 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 01. listopad 2019

Den po Marsu

Uznání a copyright: Rolando Ligustri (CARA Project, CAST)

Pondělí 31. října 1938 byl den poté, co Marťané zaútočili na planetu Zemi, ale všude byl klid. Reportáže o invazi byly součástí rádiového dramatu na Halloween, nyní slavného vysílání založeného na scifi románu H.G. Wellse Válka světů. Mars byl 20. října 2014, den po jeho největším přiblížení s kometou Siding Spring (C/2013 A1), také klidný. Ne, to není podvod, tato kometa se opravdu přiblížila zhruba na vzdálenost 138 720 kilometrů k Marsu, což je asi 1/3 vzdálenosti Země - Měsíc. Kosmické sondy a vozítka ze Země na orbitách Marsu i na povrchu nehlásily nic špatného a přitom mohly prolétajícího návštěvníka z vnější Sluneční soustavy sledovat z dobrého místa. Barevný teleskopický snímek představuje náš pohled na Mars proti hvězdám v souhvězdí Hadonoše (Ophiuchus) den poté. Vpravo nahoře je modrá hvězda 51 Ophiuchi a kometa se právě vynořuje z jasné záře rudé planety.

Štítky: C/2013 a1, Comet Siding Spring, Mars