Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  12. březen 2020

Astronomický snímek dne (APOD) - 12. březen 2020

Zpětný zážeh Falconu 9

Uznání a copyright: John Kraus

Na jediné, 84 sekund dlouhé expozici z naší otáčející se planety jsou 6. března vidět krátké stopy hvězd. Na pozoruhodné scéně je zachycen let rakety Falcon 9 s nákladní kosmickou lodí Dragon nad základnou amerického letectva na Cape Canaveral krátce po startu zásobovací mise k Mezinárodní kosmické stanici. První stupeň Falconu 9 začal svůj návrat do přistávací zóny 9 kilometrů daleko od místa startu zpětným zážehem po oblouku směrem k hornímu okraji snímku. Druhý stupeň pokračoval na nízkou oběžnou dráhu Země pod zpětným zážehem prvního stupně, jak se jevilo z perspektivy kamery, a zároveň jsou vidět kouřové zplodiny obou stupňů. Kosmická loď Dragon už letěla při dvou předcházejících zásobovacích letech. První stupeň Falconu 9 už také dříve letěl a zase úspěšně přistál v přistávací zóně. Jeho druhé přistání znamená už 50. přistání prvního stupně rakety společnosti SpaceX.
Oprava: Na chybu překladu vzdálenosti přistávací zóny upozornil Pavel Cagaš.

1. APOD: 2018-07-04 Rudá záře rakety v časném ranním úsvitu