Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  02. červenec 2020

Astronomický snímek dne (APOD) - 02. červenec 2020

Galaxie, planeta a jabloň

Uznání a copyright: Kristine Richer

Klidnou severní oblohou se pne oblouk Mléčné dráhy Starého astronoma. Proti slabému rozptýleném světlu hvězd se dají sledovat tmavá zákoutí mračen mezihvězdného prachu, která se táhnou od jádra Galaxie. Vedou k jasné hvězdě Antares vpravo, téměř přesně nad obzorem na jihu. Nejjasnějším nebeským světlem za soumraku je ovšem Jupiter. Z perspektivy kamery se zdá viset ze stromu v popředí, z jabloně. Klidná přímořská noční obloha byla zachycena na obyčejných i za hvězdami vedených expozicích 16. června z Doveru v Novém Skotsku na planetě Zemi.
Poznámka překladatele: Báseň The Old Astronomer Sarah Williams publikovala ve sbírce Twilight Hours roce 1868. Ví někdo o českém překladu? Eventuální zaslané překlady budou (po uvážení) zveřejněny zde.

1. Wikipedia: Sarah_Williams