Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  23. červenec 2020

Astronomický snímek dne (APOD) - 23. červenec 2020

Pohádková NEOWISE

Uznání a copyright: Stephane Guisard (Los Cielos de America, TWAN)

Soumračnou oblohou na této snové scéně sice prolétá kometární prach, ale součástí pohádkového příběhu není. Přesto zámek Neuschwanstein, usídlený v Bavorských Alpách, inspiroval zámek Šípkové Růženky v Disneylandu. Jasný meteor zachycený 20. července nad věžemi zámku je nejspíš Perseida. I když Perseidy vrcholí až téměř v polovině srpna, tak tento každoroční letní meteorický roj je aktivní už nyní. Stopu meteoru nad pohádkovým zámkem lze zpátky vystopovat do radiantu roje v hrdinském souhvězdí Persea už mimo snímek vpravo nahoře. Perseidy vznikají z prachu periodické komety Swift-Tuttle. Severní oblohou planety Země nyní prolétá nebeský div nad vzdáleným obzorem, současný miláček davů, kometa NEOWISE se svým vlastním širokým kometárním ohonem.

Pozoruhodná podání snímků komety NEOWISE do APODu: 22., 21., 20., 19., 18., 17., 16., 15., 14., 13., 12., 11., 10. července a dříve.

1. Neuschwanstein.de: Welcome to Neuschwanstein Castle