Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. listopad 2020

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. listopad 2020

ISS přes Měsíc

Uznání a copyright: Derek Demeter (Emil Buehler Planetarium)

Mezinárodní kosmická stanice oběhne naši planetu jednou za 90 minut a lze ji snadno spatřit očima jako jasnou hvězdu, která se pohybuje po noční obloze. Už jste ji viděli? Až ji příště uvidíte, tak spatříte místo více než 20 let trvalé přítomnosti lidí ve vesmíru. Posádka Expedice 1 se k orbitální základně ve výši asi 400 kilometrů nad Zemí připojila 2. listopadu 2000. Na spatření ISS v noci nepotřebujete žádný dalekohled. Na druhou stranu v zorném poli dalekohledu můžete uvidět pozoruhodné podrobnosti kosmické stanice, tak jak se ji podařilo zachytit před ubývajícím Měsícem 3. listopadu, právě den po dokončení takového kosmického milníku. Dobře načasovaný teleskopický snímek také obsahuje místo dalšího inspirujícího počinu lidí. Vpravo od siluety ISS je ve vzdálenosti asi 400 000 kilometrů vidět místo přistání Apolla 11 v tmavém hladkém lunárním Moři klidu (Mare Tranquillitatis).

1. NASA: International Space Station
  2. NASA: Spot The Station will give you a list of upcoming space station sighting opportunities for your location.
  3. NASA: 20 Continuous Years
  4. NASA: Space Station 20th: Expedition 1 Arrives at the International Space Station!
  5. NASA: Backbone for Science: Twenty Years On, International Space Station Structures, Managed by NASA Marshall, Still Soar
  6. APOD: 2020-10-02 Na kole na Měsíc
  7. ASU.edu: "Houston, Tranquility base here."

Štítky: Přechod, ISS, 20. výročí