Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. listopad 2020

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. listopad 2020

Stopa startu posádky Crew 1

Uznání a copyright: Jen Scott

Minulou neděli v 19:27 východoamerického času zamířila raketa SpaceX Falcon 9 po oblouku do podvečerní oblohy, aby během pár okamžiků opustila planetu Zemi. Tato expozice o délce 3 minuty 20 sekund sleduje stopu startu nad startovacím komplexem 39A Kennedyho střediska vesmírných letů. Raketa vynesla při prvním komerčním letu kosmické lodi s posádkou s certifikací NASA 4 kosmonauty k Mezinárodní kosmické stanici. O den později v pondělí 16. listopadu se kosmická loď Crew Dragon nazvaná Resilience (Odolnost) spojila s touto orbitální základnou. Kosmonauté posádky Crew-1 po skončení svého šestiměsíčního pobytu na ISS tuto loď opět použijí k návratu na Zemi. První stupeň rakety Falcon 9 se 9 minut po startu vrátil zpět na Zemi a přistál v Atlantském oceánu na autonomním lodním dronu JRTI (Just Read The Instructions).

1. NASA: NASA’s SpaceX Crew-1 Astronauts Headed to International Space Station