Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. srpen 2021

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. srpen 2021

Tři noci Perseid

Uznání a copyright: Balint Lengyel

Tento kompozitní pohled na noční oblohu vznikl ze snímků kamery ze tří bezzměsíčných nocí pod hvězdami. Snímky byly pořízeny od 11. do 13. srpna, když planeta Země procházela prachovým ohonem komety Swift-Tuttle. Jedna dlouhá, za hvězdami nevedená expozice zachycuje popředí a spousta za hvězdami vedených expozic zachycuje Perseidy nad maďarskou vesnicí Magyaregres. Každý z nich byl orientován vůči hvězdám pozadí, takže všechny stopy meteorů míří zpět do radiantu tohoto každoročního roje v souhvězdí Persea, které hrdinsky stojí nad venkovským obzorem. Prachové částice z komety pochopitelně vůči sobě putují po rovnoběžných trajektoriích. Jev radiantu vzniká pouze díky perspektivě, jelikož se rovnoběžné stopy zdají v dálce proti hvězdnaté obloze sbíhat.

Pozoruhodné snímky zaslané do APODu: Meteorický roj Perseid 2021.

1. Flickr.com: Matska: Three nights of the Persids