Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  12. červen 1999

Astronomický snímek dne (APOD) - 12. červen 1999

Venuše: Jen průlet

Uznání: Galileo Project, JPL, NASA

Venuše, druhá nejbližší planeta ke Slunci, je oblíbený bod průletu kosmických sond mířících k obřím plynným planetám ve vnějších oblastech sluneční soustavy. Proč nejdřív k Venuši? Pomocí gravitačního manévru může být sonda vymrštěna planetou a získat energii během krátkeho přiblížení a tak ušetřit palivo pro svou dlouhou meziplanetární cestu. Tento obarvený snímek Venuše zaznamenala sonda k Jupiteru Galileo, krátce po průletu s gravitačním urychlením Venuší v únoru 1990. Galileův pohled na zahalenou planetu ukazuje struktury ve vířících mracích kyseliny sírové. Jasná oblast je sluneční světlo, které se odráží od horní vrstvy mraků. Sonda k Saturnu Cassini dokončí svůj druhý průlet Venuše 24.června. Sonda Cassini byla vypuštěna v říjnu 1997 a měla by přiletět k Saturnu v červenci 2004.

Štítky: Cassini, Galileo, Venuše