Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. srpen 1999

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. srpen 1999

Planetka 9969 Braille

Uznání: DS1 Team, Spectrum Astro Inc., JPL, NASA

Sonda NASA Deep Space 1 nám přiblížila minulý týden asteroid 9969 Braille, když pokračovala v testování nového iontového pohonu ve vnitřní části Sluneční soustavy. Průlet byl vůbec kdy nějtěsnějším přiblížením sondy k planetce. Při pohledu zpět DS1 pořídila snímek nahoře. Původně známá jako 1992 KD, 9969-tá objevená planetka byla pojmenována na počest Louise Brailla, průkopníka písemné komunikace nevidomých. O planetce 9969 Braille se předpokládá, že je jedna z těch, které se srazily s planetkou Vesta ve vzdálené minulosti, rozpadly se a tak poskytly trosky pro mnoho meteoritů , které dopadly na Zemi. Asteroid 9969 Braille se otočí jen jednou za 9 dní a má oběžnou dráhu silně skloněnou vůči rovině ekliptiky.

Štítky: Deep space one, Meteority, Asteroid