Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  12. listopad 1999

Astronomický snímek dne (APOD) - 12. listopad 1999

Bolid - Leonida 1998

Uznání: Lorenzo Lovato

Stane se to letos? Meteorický déšť Leonid se loni neproměnil v meteorickou vichřici jak mnozí doufali. Nicméně poskytl oslňující podívanou s mnoha jasnými bolidy. Například tento bolid z Leonid vyfotografovaný skrze lehké mraky strašidelní zablesknul oblohou nad Monteromanem v Itálii 17.listopadu 1998. Letos jsou vyhlídky na déšť tisíců meteorů za hodinu považovány za dobré ... ale experti rychle dodávají, že takové předpovědi jsou obtížné. Chcete to vidět na vlastní oči? Předpovězený vrchol má být časně ve čtvrtek 18.listopadu (UTC), ale meteorická aktivita bude jistě pozorovatelná několik dnů před a po. Jestliže bude jasná noc, vyneste si ven lavičku nebo zahradní křeslo, teplý kabát a dívejte se nahoru!

Štítky: Meteor, Meteorický roj Leonid, Bolid

3. vesmírný týden 2020

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 13. 1. do 19. 1. 2020. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer září jasná planeta Venuše, vidět lze i Neptun a Uran. Ráno je vidět Mars. Merkur a Saturn jsou úhlově blízko Slunci. Kometu C/2017 T2 můžeme opět pozorovat na večerní obloze. Na úspěchy raket Falcon 9 a CZ-3B by v tomto týdnu určitě chtělo navázat několik dalších. Uběhlo 15 let od přistání pouzdra Huygens na Titanu.

Snímek komety C/2017 T2 (PANSTARRS)

Rozměry obrázku jsou 20 x 20 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Nacházela se téměř v zenitu v souhvězdí Persea. Atmosférické podmínky byly podprůměrné.