Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. listopad 1999

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. listopad 1999

Pod oblaky Venuše

Uznání: Magellan Spacecraft, Arecibo Radio Telescope, NASA

Jak by se jevil povrch Venuše, kdyby byly odtraněna silná vrstva oblačnosti, která ji pokrývá? S použitím techniky zobrazovacího radaru byla sonda Magellan schopná nadzvednout závoj z tváře Venuše a pořídit tento okázalý obrázek povrchu planety s vysokým rozlišením. Na této mapě znázorněné ve falešných barvách representuje červená hory, zatímco modrá údolí. Mapa s rozlišením 3 km ja složenina poskládaná ze snímků, které sonda Magellan pořídila mezi roky 1990 a 1994. Mezery byly zaplněny pozemským radioteleskopem v Arecibo. Velká, žluto-červená oblast na severu je Ishtar Terra mající rysy Maxwell Montes, největšího pohoří na Venuši. Velké výše položené oblasti jsou analogické kontinentům na Zemi. Vědce zajímá zejména průzkum geologie Venuše, protože je podobná Zemi.

Štítky: Venuše, Povrch