Úvodní strana  >  Novinky  >  Expedice 2017

Expedice 2017

Od 17. do 30. července 2017 probíhá v malé vesničce Bažantnice na severu Plzeňska Letní astronomické praktikum – Expedice 2017. Akci pořádá Hvězdárna v Rokycanech a Plzni a pozorují se zde například meteory, Slunce, planety, objekty vzdáleného vesmíru či zákryty. O dění na akci si můžete přečíst v Expedičním deníku.

Štítky: Pozorování , Expedice, Hvězdárna

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 6. 4. do 12. 4. 2020. Měsíc bude v (super)úplňku. Večer je vidět jasná planeta Venuše. Ráno jsou poblíž sebe Mars, Jupiter a Saturn. Na obloze lze spatřit vláčky družic Starlink. Před 15 lety byla objevena trpasličí planeta Makemake, druhá nejjasnější po Plutu. Před 60 lety startovala první meteorologická družice TIROS-1. Před 175 lety bylo poprvé fotograficky zaznamenáno Slunce se skvrnami.

Venuša nad sídliskom

Venuša, Plejády a Starlinks. 5s expozícia, 800 ISO, Statív v okne+Canon 350+24/3,5.