Úvodní strana  >  Novinky  >  Jak je právě na Marsu?

Jak je právě na Marsu?

Americká sonda InSIGHT začne na Marsu s novým druhem měření.

Povrch Marsu ze sondy InSight Autor: NASA
Povrch Marsu ze sondy InSight
Autor: NASA
O víkendu sonda InSIGHT úspěšně položila ochranný kryt na francouzský seismometr SEIS, díky čemuž bude toto citlivé zařízení chráněno před vlivem okolní atmosféry. To umožní začít s měřeními, které odhalí, zdali je Mars stále seismicky aktivní či nikoliv. Tím ale práce sondy nekončí. V blízké době robotické rameno umístí na povrch i německou tepelnou sondu HP3 schopnou se zahloubit pod povrch a určit, jak velký je tepelný tok napříč kůrou Marsu.

Jana Žďárská

Mgr. Jana Žďárská

*1969, titul Bc. (ergoterapie) získala na 1. lékařské  fakultě Univerzity Karlovy, Mgr. (žurnalistika) na Univerzitě Jana Ámose Komenského v Praze.

Místopředsedkyně Kosmologické sekce ČAS, výkonná redaktorka Československého časopisu pro fyziku (Fyzikální ústav AV ČR).

K astronomii ji v dětství přivedl otec, v rámci popularizace astronomie se věnuje ponejvíce rozhovorům s významnými vědeckými osobnostmi, reportážím z astronomických akcí atd.

„Vesmír mě stvořil, aby se na sebe mohl podívat i mýma očima…vesmír je můj život, den co den k němu pozvedám oči s tisícem otázek - jak vlastně vznikl, které síly v něm dominují, jak porozumět jeho řeči a jak nejlépe pochopit, že je v něm i život? Je pro mě ctí klást tyto otázky významným vědcům a jejich odpovědi zprostředkovávat právě vám, čtenářům."

Štítky: InSight