Úvodní strana  >  Novinky  >  Nesmír: pozvánka na hvězdářské setkávání pro zrakově postižené

Nesmír: pozvánka na hvězdářské setkávání pro zrakově postižené

Jste člověk se zrakovým postižením a zajímá vás, co se zrovna děje na obloze, v astronomii a příbuzných oborech? Jestliže ano, tak právě pro vás jsou určena hvězdářská setkání nazvaná Nesmír (www.nesmir.cz).

Zveme Vás na hvězdářská setkávání, kde se přístupnou formou dozvíte o tom, co se zrovna děje na obloze, ale i v astronomii, kosmonautice a i v dalších souvisejících oborech. Budeme používat řadu pomůcek - hmatových zvukových... S Petrem Duškem, který se hvězdářstvím pro zrakově hendikepované zabývá mnoho let, se první setkání budeme postupně věnovat těmto tématům: - Jak to začalo? - Obloha v září 2018. - Úplné zatmění Měsíce 2018. Kde a kdy? - Brno: 3. 9. 2018 od 17.00 do 18.30 ve středisku Teiresiás, Masarykova univerzita, Komenského náměstí 2, Brno. - Praha: 4. 9. 2018 od 18.30 do 20.00 v klubovně SONS, Krakovská 21, Praha 1. Akce je určena pro lidi se zrakovým postižením, vstup na setkání je zdarma. Počet účastníků setkání je omezený. Další informace - Svoji účast nám nahlaste co nejdříve přes formulář na https://www.nesmir.cz/ anebo přes email petr.dusek@nesmir.cz. - Pro zájemce zajistíme hromadný doprovod na setkání a zpět. V Brně do knihovny střediska Teiresiás – sraz je na zastávce tramvaje „12“ Česká v 16.40 – ve směru Hlavní nádraží; v Praze do klubovny SONS – sraz je na stanici metra „C“ Muzeum v 18.10 – u předního vagónu jedoucího ve směru Haje. Máte-li o doprovod zájem, uveďte nám to během registrace. - Hvězdářské setkání je určeno pro osoby se zrakovým postižením. Těšíme se na hvězdářské setkání s Vámi. Petr Dušek E-mail: petr.dusek@nesmir.cz Web: www.nesmir.cz

Štítky: Vesmír

Snímek komety 38P/Stephan-Oterma

Rozměry obrázku jsou 20 x 20 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Kometa o efemeridové jasnosti 9.2 magnitudy se nacházela v souhvězdí Blíženců. Po obloze se pohybovala rychlostí 1.39 obloukové vteřiny za minutu ve vzdálenosti 0.837 au od Země a 1.591 au od Slunce.