Úvodní strana  >  Novinky  >  SOHO funguje

SOHO funguje

Jestliže jste v posledních týdnech zaznamenali nedostupnost nových fotografií ze SOHO na známém webu, je to dáno dle slov Karla Battamse tím, že NASA/Goddard z tech. důvodů nyní nezpracovává snímky z observatoře. Jak je vidět na webu helioviewer.org snímky ale k dispozici jsou. Od pondělí by měl být spuštěn náhradní archív fotek, říká Karl Battams. O dalším vývoji budeme informovat.

Štítky: SOHO

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 6. 4. do 12. 4. 2020. Měsíc bude v (super)úplňku. Večer je vidět jasná planeta Venuše. Ráno jsou poblíž sebe Mars, Jupiter a Saturn. Na obloze lze spatřit vláčky družic Starlink. Před 15 lety byla objevena trpasličí planeta Makemake, druhá nejjasnější po Plutu. Před 60 lety startovala první meteorologická družice TIROS-1. Před 175 lety bylo poprvé fotograficky zaznamenáno Slunce se skvrnami.

Venuša nad sídliskom

Venuša, Plejády a Starlinks. 5s expozícia, 800 ISO, Statív v okne+Canon 350+24/3,5.