Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Hledá se pozorovatel Slunce

Hledá se pozorovatel Slunce

dscf3705.jpg
Astronomický ústav Akademie věd ČR v Ondřejově přijme pozorovatele do Slunečního oddělení.

Úvazek:
100 %, pracoviště Ondřejov, nástup možný podle dohody kdykoli po 1. červenci 2013.

Popis práce:
  • Pozorování na novém robotickém slunečním dalekohledu, řešení technických záležitostí při uvádění dalekohledu do provozu a při optimalizaci pozorování, údržba dalekohledu.
  • Patrolní pozorování Slunce, monitorování sluneční aktivity, pravidelné předpovědi sluneční aktivity.
  • Do všech činností bude pracovník zaškolen. Možnost zaškolit se do pozorování na ostatních optických přístrojích slunečního oddělení.

Požadavky:
  • Ukončené středoškolské vzdělání s maturitou,
  • zkušenost s astronomickým pozorováním,
  • zájem o přístrojovou a výpočetní techniku,
  • základní znalost programování.

Nabízíme:
Základní hrubý plat v rozmezí 14 000 – 18 000 Kč podle délky praxe,
osobní příplatek dle výkonnosti, pololetní a roční odměny, možnost podílu na grantech,
možnost přidělení služebního bytu v Ondřejově, závodní stravování, zajímavou a tvůrčí práci v dobrém pracovním kolektivu a příjemném prostředí ondřejovské hvězdárny.

Žádosti o místo spolu se stručným životopisem posílejte elektronicky sekretářce Slunečního oddělení paní A. Chytrové na adresu alice.chytrova@asu.cas.cz do 24. května 2013.
Více informací o Astronomickém ústavu získáte na stránkách http://www.asu.cas.cz.

Štítky: Astronomický ústav AV ČR, Slunce

46. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 13. 11. do 19. 11. 2017. Měsíc bude v novu. Ráno nastane těsná konjunkce Venuše s Jupiterem. Saturn už je večer jen velmi nízko nad jihozápadem. První polovina noci nabízí také planety Neptun a Uran a nad ránem je vidět nad jihovýchodem také Mars. Maximum aktivity meteorického roje Leonid připadá na 17. listopad. V neděli vypuštěná nákladní loď Cygnus se má v týdnu spojit s ISS. Očekáváme start rakety Falcon 9 s tajnou družicí (mise Zuma).

Pozoruhodná planetární mlhovina v Lištičce.

Tato mlhovina (Činka) je kromě svého krásného vzhledu originální také svým tvarem. Podle některých studií by centrální hvězda (jinak namodralý trpaslík, který je pozorovatelný na snímku) mohla být součástí dvojhvězdy. Na noční obloze je absolutně nejfotografovanější planetární mlhovinou, jež zabírá zhruba 15 úhlových minut a má průměr 2.5 ly!