Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. leden 2000

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. leden 2000

Saturn přirozeně na přeletu sondy Cassini

Uznání: Hubble Heritage Team (AURA/ STScI/ NASA)

Co byste mohli vidět při přibližování k Saturnu na palubě meziplanetární lodi? Váš výhled by se asi podobal tomuto jemně vykreslenému obrazu nádherného prstencovitého plynného obra. Obraz, který zpracoval tým Hubble Heritage project se záměrně vyhýbá přílišnému zdůraznění barevných kontrastů a představuje přirozený vzhled Saturna s mračnými pásy, bouřemi, skoro ostře ohraničenými prstenci a malým kulatým stínem měsíce Enceladus poblíž středu disku planety. Jediná úvahu přicházející kosmická loď sonda Cassini byla vypuštěná v roce 1997 a k Saturnu má přiletět v roce 2004 - a pochopitelně nebyla volná žádná sedadla. Po předlouhé cestě do světa vzdáleného 1,400 miliónu kilometrů od Slunce bude Cassini cestovat Saturnovou soustavou a bude provádět na dálku robotizovaný výzkum se sotfwarem a zařízením navrženým obyvateli planety Země. A kde je Cassini teď? Pořád asi 980 miliónů kilometrů od Saturna, minulou neděli sonda prolétla kolem asteroidu 2685 Masursky.

Štítky: Kosmická loď, Saturn, Cassini