Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. březen 2000

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. březen 2000

Průlet nad asteroidem Eros

Uznání: NEAR Shoemaker Project, JHU APL, NASA

Jaké by to bylo prolétnout se nad asteroidem? Sonda NEAR Shoemaker na oběžné dráze kolem asteroidu 433 Eros to už ví když začátkem tohoto měsíce zaznamenala svoji první průletovou sekvenci. Kamerou se mihne sedlová oblast na vesmírné hoře obíhající kolem Slunce na této zhuštěné hodiny dlouhé sekvenci. Sonda obíhala asi 200 kilometrů nad asteroidem. Filmy jako je tento jsou vědecky užitečné pro rozlišení mezi oblastmi, které jsou přirozeně tmavé a oblastmi, jejichž jasnost překrývají stíny. Jasné rentgenové vzplanutí ze Slunce před týdnem umožnilo rentgenovému spektrometru na sondě NEAR detekovat přítomnost několika prvků na Erosově povrchu prostřednictvím jejich rentgenových fluorescenčních podpisů.

Štítky: Asteroid, Eros, Animated gif