Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. červenec 2000

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. červenec 2000

Ohony komety LINEAR

Uznání a copyright: Herman Mikuz (Crni Vrh Observatory, Slovenia)

Kometa C/1999 S4 LINEAR je pouze jednou z mnoha komet objevených dalekohledem projektu LINEAR (Lincoln Near Earth Asteroid Research) operujícím poblíž města Soccoro v Novém Mexiku v USA. Kometa C/1999 S4 prošla perihelem (největší přiblížení ke Slunci) 26.července asi na své první cestě vnitřní sluneční soustavou a nyní cestuje pozemskou noční oblohou na jih. Kometa LINEAR se zjasnila až asi na šestou magnitudu a stala se tak na severní polokouli snadno viditelnou i triedrem. I když památná kometa Hale-Bopp byla jistě jasnější, tak kometa LINEAR také předvádí rozkošné ohony jak je patrné z tohoto kompozitního snímku ve falešných barvách z observatoře Crni Vrh ve Slovinsku. Série expozic pointovaná na kometu z 22.července sice ukazuje stopy hvězd jako řadu teček, ale krásně představuje kometární ohon. Nyní se kometa LINEAR pohybuje ze souhvězdí Velké medvědice do souhvězdí Lva a na jižní obloze se objeví v srpnu.

Štítky: Kometa, Kometa LINEAR, C/1999 S4