Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. září 2000

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. září 2000

Přibližování k mezinárodní kosmické stanici ISS

Uznání: STS-106 Crew, NASA

Tento pohled pořídila minulé pondělí posádka raketoplánu Atlantis jak se přibližovala k Mezinárodní kosmické stanici (International Space Station - ISS), jež je ve výstavbě. Odshora dolů kosmonatuté viděli stanici, jež se nyní skládá z nákladního modulu Progress servisního modulu Zvezda, nákladního modulu Zarya a spojovacího modulu Unity. Kosmonauté ještě nikdy předtím neviděli dálkově řízené přidané moduly Progress a Zvezda. U některých modulů jsou vidět sluneční panely, jež zachytávají energii. Brzy po pořízení tohoto snímku se Atlantis připojil k ISS na konec Unity. Kosmonauté tvrdě pracovali při vykládání zásob, instalaci a testování přístrojů a i při plánování urychlení letící kosmické stanice na vyšší dráhu. Raketoplán se celá jeho posádka plánují návrat na Zemi ve středu. Za dva týdny je v plánu návštěva ISS raketoplánem Discovery.

Štítky: Raketoplán, Mezinárodní kosmická stanice

Kometa 68P/Klemola

Snímek komety 68P/Klemola. Rozměry obrázku jsou 20 x 20 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Nacházela se v souhvězdí Hadonoše.