Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  04. listopad 2000

Astronomický snímek dne (APOD) - 04. listopad 2000

Apollo 12: vlastní portrét

Uznání: C. Conrad, Apollo 12, NASA

Je to umění? Astronaut - fotograf z Apolla 12 Charles "Pete" Conrad pořídil v listopadu 1969, tento mistrovský kousek, zatímco se jeho kolega Alan Bean věnoval dokumentačním aktivitám lunární půdy v Oceanus Procellarum. Snímek dramatický a protikladný. Bean je bez tváře. Drsné prostředí měsíčního Oceánu bouří se odráží v jeho přilbě se skvěle zakomponovaným odrazem Conrada a lunárního horizontu. Práce fotožurnalistů původně zaměřená k zaznamenání podmínek lidí na planetě Zemi, jako jsou třeba snímky Lewis W. Hine z New Yorku počátkem 20.století jsou široce oceňovány jako fotografické umění. Stejně tak i hodně dokumentárních astronomických i kosmických snímků se dá ocenit pro jejich uměleckou a estetickou hodnotu.

Štítky: Měsíc, Apollo 12, Kosmonaut

Kometa NEOWISE nad střechou sousedního domu. foceno skrz okno mého pokoje.