Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  24. březen 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 24. březen 2001

UV SMC z UIT

Uznání: R.Cornett et al. (GSFC/LASP), UIT Team, NASA

Titulek přeložený z "akronymštiny" znamená ultrafialový (UltraViolet) Malý Magelanův oblak (Small Magellanic Cloud) z ultrafialového zobrazovacího dalekohledu (Ultraviolet Imaging Telescope). Pro vaši informaci, čtyři ultrafialové snímky použité v této mozaice blízké nepravidelné galaxie známé jako Malý Magelanův oblak byly pořízeny přístrojem UIT při misích raketoplánu Astro-1 a Astro-2 v letech 1990 a 1995. Každé jednotlivé obrazové pole je o něco širší než je zdánlivá velikost úplňku. Tyto ultrafialové snímky zobrazené ve falešných barvách byly pořízeny nad pozemskou absorbující atmosférou. Výrazná koncentrace horkých, nově vzniklých hvězd starých pouze několik miliónů let vykazuje postup nedávného vznikání hvězd v SMC.

Štítky: Star-formation, Ultrafialový, Smc