Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  11. červen 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 11. červen 2001

Kulová hvězdokupa M2

Uznání a copyright: D. Williams, N. A. Sharp, AURA, NOAO, NSF

Pod jižním pólem naší Galaxie Mléčné dráhy leží sféra se 100000 hvězdami. Druhý objekt na seznamu jasných difuzních objektů na obloze pořízený Charlesem Messierem v 18. století - M2 je znám jako kulová hvězdokupa a obíhá střed naší Galaxie podobně jako téměř 200 dalších kulových hvězdokup pozůstalých z ranných dní našeho vesmíru. M2 zobrazená nahoře zabírá přes 150 světelných let, leží asi 50000 světelných let daleko a lze ji vidět triedrem v souhvězdí Vodnáře (Aquarius). Stanovení vzdáleností a stáří kulových hvězdokup jako je M2 vymezuje měřítka a věk celého našeho vesmíru.

Štítky: Kulová hvězdokupa, M2

17. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 22. 4. do 28. 4. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Přechod Ganymeda a jeho stínu nastává v úterý 23. dubna nad ránem. Skvrny na Slunci opět mizí. Na ISS dorazila zásobovací loď Cygnus. Další společnost testuje motorické přistání se znovupoužitelnou raketou. Test Crew Dragonu skončil havárií. Před 50 lety spadly meteority v Irsku i do obchodního centra a před 245 lety se narodil Francis Baily.

Úplněk