Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  23. červenec 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 23. červenec 2001

Atlantis stoupá na oběžnou dráhu

Uznání: NASA

Ptáci tak vysoko nelétají. Letadla nelétají tak rychle. Socha svobody váží méně. Žádný jiný živočišný druh kromě lidí nedokáže pochopit, co se děje a ani lidé by to nedokázali před pouhým tisíciletím. Start rakety do vesmíru je událost, jenž vzbuzuje bázeň a vyzývá obrazotvornost. Na snímku nahoře startuje v ranních hodinách 12.července raketoplán Atlantis k návštěvě Mezinárodní kosmické stanice. Dva milióny kilogramů těžká raketová loď opustila místo startu, aby začala kroužit kolem Země, kde je vzduch ´příliš řídký na dýchání a kde je nepostřehnutelná gravitace na palubě. Rakety vysílané do vesmíru se Země se nyní vypouští asi jednout týdně.

Štítky: Raketoplán, Atlantis, Liftoff

29. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 7. do 21. 7. 2019. Měsíc bude v úplňku a nastane jeho částečné zatmění. Během noci je vidět Jupiter a Saturn, k nimž se přidává i Neptun a nad ránem Uran. Aktivita Slunce je velmi nízká. Indie letí k Měsíci, koncem týdne čekáme dva starty k ISS. Hayabusa 2 provedla druhý odběr vzorků z planetky Ryugu. Raketa Proton-M vynesla dalekohled Spektr-RG, raketa Vega selhala. Před 50 lety přistáli lidé na Měsíci a před 25 lety dopadaly první kusy komety na Jupiter.

Titul Česká astrofotografie měsíce za červen 2019 obdržel snímek „Nočné svietiace oblaky“, jehož autorem je Jakub Zahuranec   Noční svítící oblaka, nebo „nočné svietiace oblaky“, v rodné řeči autora snímku Jakuba Zahurance ze Slovenska, jsou krásným úkazem. Chtělo by se říci