Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  13. říjen 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 13. říjen 2001

Portrét Saturna z Titanu

Uznání ilustrace: ESA, NASA

Toto umělecké zpodobnění Saturnu jej zobrazuje, jak by mohl vypadat z největšího saturnova měsíce Titanu. V popředí spočívá sonda ESA Huygens, která bude oddělena od sondy NASA Cassini, aby na padáku přistála na povrchu Titanu. Cassini doletí k Saturnu v roce 2004 a sondu Huygens odhodí později ve stejném roce. Titan je jedním z pouze dvou měsíců ve Sluneční soustavě, který má atmosféru. Existuje doměnka, že Titan může mít jakoby benzínová jezera s chemií atmosféry podobnou té na primitivní Zemi. Sonda Cassini byla vypuštěna v říjnu 1997 a nyní putuje za Jupiterem.

Štítky: Saturn, Cassini, Titan, Huygens

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 23. 3. do 29. 3. 2020. Měsíc bude v novu. Večer je vidět jasná planeta Venuše. Ráno jsou poblíž sebe Mars, Jupiter a Saturn. Zájemci o komety si mohou dvě středně jasné prohlédnout relativně vysoko na obloze a jednu také večer nízko na západě. V neděli 29. března přecházíme na letní čas. Přes utlumení dění ve společnosti ještě probíhají nějaké starty raket a přípravy běží, s patřičnými karanténními opatřeními, i směrem ke startu Sojuzu k ISS. Před 360 lety se narodil Christiaan Huygens, objevitel měsíce Titan.

Konfigurace Venuše a Měsíce nad západním obzorem