Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  13. říjen 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 13. říjen 2001

Portrét Saturna z Titanu

Uznání ilustrace: ESA, NASA

Toto umělecké zpodobnění Saturnu jej zobrazuje, jak by mohl vypadat z největšího saturnova měsíce Titanu. V popředí spočívá sonda ESA Huygens, která bude oddělena od sondy NASA Cassini, aby na padáku přistála na povrchu Titanu. Cassini doletí k Saturnu v roce 2004 a sondu Huygens odhodí později ve stejném roce. Titan je jedním z pouze dvou měsíců ve Sluneční soustavě, který má atmosféru. Existuje doměnka, že Titan může mít jakoby benzínová jezera s chemií atmosféry podobnou té na primitivní Zemi. Sonda Cassini byla vypuštěna v říjnu 1997 a nyní putuje za Jupiterem.

Štítky: Saturn, Cassini, Titan, Huygens

39. vesmírný týden 2021

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 27. 9. do 3. 10. 2021. Měsíc bude kolem poslední čtvrti a v neděli zakryje jednu jasnější hvězdu. Aktivita Slunce je nízká. Očekáváme start další z družic série Landsat z kalifornského kosmodromu Vandenberg. Probíhají přípravy na misi Sojuz MS-19, která má k ISS vynést i režiséra a herečku. Před padesáti lety odstartovala k Měsíci sovětská sonda Luna 19.

Snímek komety C/2019 O3 (Palomar).

Snímek komety C/2019 O3 (Palomar). Rozměry obrázku jsou 20 x 20 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Kometa se na obloze pohybovala souhvězdím Draka. Vzdálenost od Země 8.796 au, od Slunce 8.896 au. Rychlost pohybu po obloze 0.16 arcsec/min, jasnost podle efemeridy 17.7 mag.