Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  13. říjen 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 13. říjen 2001

Portrét Saturna z Titanu

Uznání ilustrace: ESA, NASA

Toto umělecké zpodobnění Saturnu jej zobrazuje, jak by mohl vypadat z největšího saturnova měsíce Titanu. V popředí spočívá sonda ESA Huygens, která bude oddělena od sondy NASA Cassini, aby na padáku přistála na povrchu Titanu. Cassini doletí k Saturnu v roce 2004 a sondu Huygens odhodí později ve stejném roce. Titan je jedním z pouze dvou měsíců ve Sluneční soustavě, který má atmosféru. Existuje doměnka, že Titan může mít jakoby benzínová jezera s chemií atmosféry podobnou té na primitivní Zemi. Sonda Cassini byla vypuštěna v říjnu 1997 a nyní putuje za Jupiterem.

Štítky: Saturn, Cassini, Titan, Huygens

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích