Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. prosinec 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. prosinec 2001

Kometa Linear (WM1) se zjasňuje

Uznání: Arturo Gomez & Hernan Tirado, CTIO, NOAO, NSF

Na jižní oblohu přechází kometa dosti jasná na to, aby byla vidět i triedrem. Kometa C/2000 WM1 (LINEAR) se nadále zjasňuje a vyvíjí ohony jak se blíží ke svému největšímu přiblížení ke Slunci koncem ledna 2002. Kometa LINEAR WM1 byla objevena před rokem, ještě když byla za Jupiterem a byla stále velmi slabá. Na snímku nahoře z dalekohledu Curtis Schmidt 0.6-meter Telescope v Chile, zachycuje 30 sekundová expozice v červené barvě 4.prosince podrobnosti ve vznikajícím prachovém ohonu komety LINEAR WM1. Optimističtí pozorovatelé oblohy doufají, že kometa LINEAR WM1 projde ještě větším (a neočekávaným) zjasněním do bodu, kde její koma i ohony budou snadno rozlišitelné neozbrojeným okem. Astronomové sledují Kometu LINEAR WM1 se zvláštním zájmem, protože její iontový ohon by mohl poskytnout vodítko k porozumění slunečního větru vyvrženého téměř ze slunečních pólů.

Štítky: Comets, Comet Linear WM 1, Southern hemisphere